• Mot clé
  • Catégorie
  • Ville    
S'il vous plaît s'enregistrerpour postuler à cette offre.
28 Juil 2017

Temps Plein Bond Beter Leefmilieu zoekt online marketing en community manager

Brussels

Description de L'emploi

Ville: Brussels BRU BE
Wie is BBL?

Bond Beter Leefmilieu werkt samen met organisaties, burgers, overheden en ondernemingen, met één doel: de transitie maken naar een duurzame, hernieuwbare samenleving. Om dat te realiseren, hebben we een omslag nodig op het vlak van energie, mobiliteit, grondstoffen, voeding en ruimtelijke ordening.

Onze aanpak? In de eerste plaats zetten we in op beleidsbeïnvloeding. We trekken politici aan hun mouw en geven hen duwtjes in de juiste richting. Daarnaast investeren we actief in onze groeiende groep van aangesloten organisaties. Bovendien zetten we ook projecten en campagnes op poten, om die transitie in de praktijk waar te maken.

Kortom, we bundelen de krachten om nu de juiste keuzes te maken. Voor de toekomst.

Jaarlijks zet BBL met een dertigtal medewerkers meer dan 25 projecten en campagnes op: je kent ons misschien van onze nieuwe publiekscampagne ‘Zo Dichtblij’ met 76.000 deelnemers, maar we zetten ook voorbeeldprojecten op zoals ‘Clean Power for Taxi’s’ – tot en met kleinschalige, innovatieve proefprojecten zoals Garage Swap.

Word jij onze online marketing en community manager?

Bond Beter Leefmilieu zoekt een online marketing en community manager. Je zorgt ervoor dat de projecten en campagnes van BBL maximaal (online) worden uitgebouwd en uitgedragen via gerichte campagnes, acties en advertenties. Je bent als geen ander op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rond sociale media en online marketing en kan deze toepassen op de verschillende projecten en campagnes van BBL.

Ecobouwers.be, de drukst bezochte onafhankelijke bouwsite over duurzaam bouwen en wonen van Vlaanderen, vormt het belangrijkste deel van je takenpakket. Je werkt aan een marketing- en contentstrategie en voert die ook uit. Je zet gerichte marketingacties op. Andere projecten en campagnes waar je je online skills op loslaat: Gemeentevoordetoekomst.be, Testrijders…

Jouw takenpakket

De rol van de online marketing en community manager is:

STRATEGISCH

  • Je staat in voor het impactvol (online) in de markt zetten van Bond Beter Leefmilieu en zijn projecten en campagnes. Je bedenkt marketingstrategieën waarbij je kanalen slim combineert om een project, campagne of programma aan de man/vrouw te brengen. Samen met je collega’s denk je na rond (online) doelstellingen en KPI’s

  • De bestaande projecten en campagnes van BBL laat je verder groeien met gerichte content en (online) acties, je bedenkt en creëert contentstrategieën om engagement van en interactie met nieuwe doelgroepen op te bouwen
  • Ecobouwers.be, de drukst bezochte onafhankelijk bouwsite over duurzaam bouwen en wonen van Vlaanderen, vormt het belangrijkste deel van je takenpakket. Je werkt aan een marketing- en contentstrategie en voert die ook uit. Je zet gerichte marketingacties op. Je voedt de Ecobouwers-community met content die ze willen en content die vanuit Ecobouwers verteld moet worden.
  • Andere projecten en campagnes waar je online skills worden ingezet: Gemeentevoordetoekomst.be, Testrijders (project rond e-rijden in Vlaanderen)…
  • Je bent verantwoordelijk voor het marketingbudget en je wordt actief betrokken bij het communicatiebudget

UITVOEREND

  • Je voert de (online) marketingactiviteiten van BBL uit, in nauwe samenwerking met de communicatie- en projectmedewerkers: je werkt online promotie- en media-acties uit, sluit online partnerships af en zet e-mailingcampagnes op. Het resultaat hiervan weet je perfect te meten en te bewaken via Web Analytics

  • Je zet de online marketingtools verder uit: SEO/SEA, Facebook Advertenties (promoted posts), Google Grants, Google Display Network, contentintegratie…
  • Je voedt de verschillende projecten en campagnes van BBL met gerichte content en (online) acties. Je onderhoudt de communities en bouwt ze verder uit. Je creëert waar nodig ook nieuwe communities. Je creëert ook content die geschikt is om online te adverteren
  • Je ondersteunt de CRM-strategie in het kader van onze communitybuilding

  • Je staat in voor de analyse en kwaliteitsopvolging van de community- en marketingsacties via instrumenten zoals Google Analytics…

Plaats binnen de organisatie

  • Je maakt deel uit van het team communicatie en marketing van Bond Beter Leefmilieu (4 medewerkers). Met hen wissel je regelmatig informatie uit en overleg je op strategisch en operationeel niveau

  • Je vormt de schakel tussen het team communicatie en marketing, de verantwoordelijke partnerships met bedrijven, de project- beleids- en netwerkmedewerkers in het kader van het optimaal en impactvol “vermarkten” van onze projecten en campagnes
  • Je rapporteert aan de coördinator communicatie en marketing

Jouw profiel en competenties

  • Je genoot minstens een relevante opleiding op bachelorniveau of gelijkwaardig door ervaring

  • Je hebt al minstens een eerste werkervaring in online communicatie achter de rug (marketing, communitybuilding)
  • Je bent in staat digitale marketing- en contentstrategieën uit te denken, in acties om te zetten en uit te werken
  • Allround ervaring met e-marketing en sociale media domeinen: SEO, SEA, social media, conversie-optimalisatie, Facebook (algoritme), Twitter, LinkedIn…
  • Specifieke ervaring met Google Adwords en Google Display Network is een pluspunt
  • Je werkt data-driven: beslissingen maak je graag op basis van web analytics, A/B-testing…
  • Je hebt een grote interesse in milieu en duurzaamheid
  • Je werktaal is Nederlands
  • Je kan goed zelfstandig en resultaatgericht werken, neemt initiatief en bepaalt zelf je prioriteiten in functie van de vooropgestelde doelstellingen.

  • Je werkt taken tijdig en volledig af en houdt steeds het gewenste resultaat voor ogen.
  • Je bent stressbestendig en kan kort op de bal spelen. Schakelen tussen verschillende taken en snelheden is voor jou een evidentie.

Ons aanbod

  • Voltijdse tewerkstelling met mogelijkheid om 4/5 te werken.

  • Indiensttreding: zo snel mogelijk
  • Wij bieden gratis woon-werkvervoer, een maximale fietsvergoeding, extralegale vakantiedagen, flexibele werkuren.
  • Mogelijkheid tot thuiswerk na 1 jaar dienst.
  • De hoogte van het jaarloon bij een voltijdse tewerkstelling is afhankelijk van relevante ervaring. Wij bieden: gratis woon-werkvervoer (NMBS), fietsvergoeding, extralegale vakantiedagen, flexibele werkuren.
  • Je krijgt een grote vrijheid en autonomie in de uitvoering van je werk
  • Je maakt deel uit van een enthousiast, gedreven en kwalitatief hoogstaand team.
  • Je krijgt de kans je te bekwamen binnen een sector in volle ontwikkeling, met grote maatschappelijke relevantie. Wij zijn geïnteresseerd in je kwaliteiten ongeacht je geslacht, handicap, etnische afkomst en nationaliteit. Wij verzekeren een professionele en discrete behandeling van je kandidatuur.

Praktisch

villes : Brussels. Les catégories d'emploi : IT - Télécommunication. Types d'emplois : Temps Plein.

Postuler pour cet emploi

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *