• Mot clé
  • Catégorie
  • Ville    
S'il vous plaît s'enregistrerpour postuler à cette offre.
10 Août 2017

Intérim Systeembeheer/helpdesk deskundige (eerste werkervaring)(m/v/x)

Brussels

Description de L'emploi

KON.BELG. INST. NATUURWETENSCHAPPEN
Ville: Brussels BRU BE
Als een lid van het team Systems & Helpdesk neem je actief deel in het algemene beheer van de informaticasystemen (boven de 450 machines) en van het netwerk om een optimale werking te verzekeren. Je levert kwaliteitsvolle ondersteuning en technische expertdiensten aan de eindgebruikers (installaties, configuraties, herstellingen en raadplegingen). Daarnaast neem je ook deel in het systeembeheer (serverinstallaties, onderhoud). Je zorgt voor een goede dienstlevering van elektronische diensten aan alle gebruikers. Je bent in staat om jezelf naar de andere sites van het Instituut (Sint-Lambrechts-Woluwe, Peronnes-lez-Binche en Oostende) te verplaatsen indien nodig voor dienstredenen. Je bent voorbereid om eventueel deel te nemen in de wachtdienstrotatie voor systeembeheer (permanentie ‘s avonds en ‘s weekends).

**Context****: **

De taken van de dienst ICT van het KBIN bestaan uit drie pijlers:

Het verzekeren van het geschikte beheer en ontwikkeling van de IT-infrastructuur van het KBIN (software en hardware) om een robuuste, duurzaam en performante omgeving te bieden;

  • Het aanbieden van een professionele en doeltreffend IT-ondersteuning (helpdesk) aan de verschillende gebruikers;
  • Het beheren van informaticaprojecten en het ontwikkelen van specifieke toepassingen (databanken, web, …);

**Taken : **

Het verzekeren van optimaal onderhoud van het informatica infrastructuur (workstations, servers & netwerk):

  • Ontvangt, configureert en installeert alle nieuwe informaticamaterialen geleverd aan het KBIN;
  • Installeert en configureert bestuurssystemen;
  • Installeert en configureert standaard- en specifieke toepassingen;
  • Stelt netwerkconfiguraties en -instellingen in;
  • Beheert gebruikersprofielen;
  • Installeert en configureert overige randapparatuur

Het bieden van dagelijkse ondersteuning aan de eindgebruikers, en het assisteren van zijn/haar teamgenoten:

  • Maakt diagnoses en lost storingen op;
  • Analyseert problemen met workstations, servers en netwerk en probeert om een oplossing zo snel mogelijk te vinden. Indien nodig, vertrouwt de taak toe aan iemand anders (een collega, een externe partner) om de hinder aan de eindgebruiker te minimaliseren;
  • Geeft informatie door aan en van de gebruikers op een efficiënte manier;
  • Ondersteunt de gebruikers bij het optimaal gebruik van hun informaticatoestellen via persoonlijke bijstand en door deel te nemen aan de organisatie van workshops en opleidingen

Het deelnemen in projecten om de informaticasystemen van het instituut te verbeteren. Het vertalen van de evoluerende behoeften van de gebruikers naar technische specificaties:

  • Kan bijdragen in het opstellen van technische documentatie;
  • Kan bijdragen in het installeren van nieuwe systemen;
  • Kan bijdragen in het oplossen van complexe technische problemen

Technische competenties :

  • Goede kennis van hardware en software PC/Mac;
  • Goede kennis van de MS Office 365 suite (gebruik, ondersteuning gebruikers,…);
  • Grondig kennis van het Windows-bestuurssysteem en gemiddelde kennis van Linux (Debian-familie);
  • Voldoende kennis van serverinfrastructuur;
  • Voldoende kennis van netwerken (TCP/IP, HTTP, IMAP, POP, DHCP, DNS, VPN, SSL,…), routes, switches, firewalls, anti-spam filters, antivirus en andere netwerkcomponenten

Pluspunten:

  • Goede kennis (gesproken en geschreven) van de andere voornaamste landstaal en/of van het Engels
  • Goede presentatievaardigheden
  • Kennis virtualisatie
  • Kennis programmeren

Scripts opstellen of integreren Ontwikkelingsteams, informaticaproductieteams of gebruikers adviseren en bijstaan bij de keuze en toepassing van technische oplossingen Onderhoudsinterventies op gebruikersinfrastructuur van op afstand uitvoeren Gebruikers opleiden over evoluties, gebruik van infrastructuur en informatiesystemen en hen ondersteunen Toekennen en ter beschikking stellen van software en netwerkinfrastructuur (toewijzing, nieuwe toewijzing) Storingen, incidenten en onregelmatigheden identificeren

Een diagnose stellen en corrigerende maatregelen toepassen Een systeem beheren: Embedded systems Een systeem beheren: Netwerk (LAN, MAN, WAN, …) Een systeem beheren: Multiprocessoren Hulpsystemen voor toezicht, beveiliging en beheer van de informatica infrastructuur opzetten De informatica-infrastructuur selecteren of installeren (software, hardware, …) Toegangsrechten bepalen en opvolgen naargelang de karakteristieken van de gebruikers of de diensten De configuratie en architectuur van de informatiesystemen opvolgen en bijwerken naargelang de ontwikkelingen

Samenwerken als hecht team Resultaatgerichtheid Klantgerichtheid Contactvaardig zijn Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit) Zelfstandig werken

  • Contract eerste werkervaring (maximumleeftijd kandidaten 25 jaar) voor 1 jaar, voltijds, vanaf 1 oktober 2017
  • Verloning volgens het wettelijke barema (NBI1)
  • Standplaats te Brussel-Stad
  • Gratis openbaar vervoer tussen de woonplaats en het Instituut

villes : Brussels. Les catégories d'emploi : IT - Télécommunication. Types d'emplois : Intérim.

Postuler pour cet emploi

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *